dijous, 21 de novembre del 2013

La Diagonal de Trias no agrada als veïns

Imatge virtual del tram lateral de la Diagonal feta abans que Habitat tanqués
No és cap novetat que el rentat de cara que l'Ajuntament de Barcelona vol fer a l'avinguda Diagonal anteposa els interessos dels comerciants als del vianant. De fet, en tenim altres exemples com la renovació del Passeig de Gràcia i de la Rambla Catalunya. El que em desconcerta més és que el comerç assenyali el disseny de la Diagonal com el culpable de la seva crisi i que l'alcalde, Xavier Trias, ho accepti, inverteixi diners públics per afavorir una activitat lucrativa privada i no els en demani cap aportació extra.

Celebro no ser l'única desconcertada per aquesta manera de fer les coses. Dimecres passat, durant la presentació de l'avantprojecte de remodelació del tram entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia al consell de barri de la Dreta de l'Eixample, els veïns no es van mossegar la llengua a l'hora de criticar la proposta i de reclamar sense gaire éxit al regidor del districte, Gerard Ardanuy, que el comerç de luxe pagui bona part de les reformes perquè en serà el principal beneficiat.

"L'autobús segueix quedant molt lluny de les voreres i el carril lateral no serà de servei, sinó de trànsit normal", van lamentar des de l'Associació de Veïns. És cert. Les voreres de més de set metres d'amplada i la zona lateral de càrrega i descàrrega són ideals per a les botigues, però el vianant haurà de continuar creuant un carril de cotxes i esquivant les bicicletes per accedir a la parada de l'autobús. Francament, no sé què en pensa de tot això el PP, principal instigador de la reforma i assot dels 2.800 ciclistes de mitjana que diàriament passem per la Diagonal.

Les propostes veïnals d'alliberar per al vianant la vorera assoleïada de la banda muntanya o de fer passar l'autobús pel carril lateral estan definitivament desestimades. En l'últim cas, amb el disseny actual, resulta ser incompatible amb l'aposta d'oferir un servei de transport públic més àgil i ràpid, perquè a les dificultats que tindria l'autobús articulat per girar s'afegirien les retencions provocades per la càrrega i descàrrega.

Tot i que és només un avantprojecte, dubto molt que el consistori accepti cap al·legació veïnal que vagi en contra dels interessos del lobby de comerciants de la Diagonal. El mateix Ardanuy ho va deixar entreveure al remarcar que "la proposta és un gran avenç comparat amb el disseny actual". La previsió és que les obres als laterals del tram central comencin el juny del 2014 i durin uns vuit mesos. I si l'alcalde creu que els lloguers dels locals i pisos no s'apujaran, és que no sap en quina ciutat viu. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada