dissabte, 4 d’octubre del 2014

Devorats pels autocars turístics

Elperiodico.com
Mentre l'alcalde Xavier Trias assegura que el problema de Barcelona no són els deu milions i escaig de turistes que el consistori s'ha marcat com a objectiu a assolir aquest any per complaure el lobby hoteler, els veïns de l'entorn de la Sagrada Família corren de nou el risc de ser devorats pels autocars turístics. L'últim exemple de despotisme il·lustrat és el nou aparcament que ocuparà una zona verda a la cruïlla del carrer Lepant amb Aragó, just a tocar de la plaça de la Hispanitat.

El pàrquing per a tretze places s'està construint des de fa unes setmanes i està previst que estigui operatiu en un màxim de dos mesos si els veïns no ho impedeixen. La primera protesta està prevista per al dilluns 6 d'octubre. Fins ara, tret d'un trist avís penjat als portals anunciant l'inici de les obres, cap representant del districte de l'Eixample ha estat capaç de donar una explicació als veïns afectats, que s'han assabentat pels mitjans de comunicació que l'aparcament es destinarà als autocars dels turistes que visiten el temple.

L'hermetisme oficial sobre aquesta obra ha estat tan descarat que ni tan sols l'Associació de Veïns de Sagrada Família ha pogut treure l'aigua clara malgrat haver-se reunit amb el gerent i amb el regidor del districte per demanar-ne explicacions. Segons va explicar el responsable veïnal d'urbanisme, Joan Itxaso, a l'última assemblea del barri, ningú en sabia res i s'anaven passant el mort d'un departament a l'altre. Sorprèn la doble moral de l'equip de Trias: mentre defensa a ultrança el dret a decidir dels catalans, aplica la política dels fets consumats als barcelonins. Nou alcalde, però velles maneres de fer política.

El cas dels autocars turístics ha demostrat reiteradament la incapacitat dels governs de la ciutat per plantar cara al temple de la Sagrada Família, a qui se li permet vulnerar totes les ordenances municipals, no pagar cap impost i treballar de nit i els caps de setmana malgrat no comptar amb la llicència d'obres reglamentària. El temple és intocable perquè és una màquina de fer diners per a uns quants i, a més, a la seva junta hi ha una nodrida representació de convergents i democristians que la fan pràcticament inexpugnable.

Anys de lluites veïnals i uns quants atropellaments van aconseguir que es prohibís l'estacionament d'aquestes bèsties rodants a Marina i Sardenya. Com que el pàrquing disuassori del carrer Consell de Cent va ser un fracàs, l'equip de Trias va pensar que una bona solució seria dispersar els autocars fent-los aparcar a l'avinguda Diagonal, entre el carrer Cartagena i la plaça Pablo Neruda, i al carrer Sardenya a l'alçada del parc de l'Estació del nord. Ningú va pensar aleshores en els greus problemes de mobilitat que han obligat a ampliar voreres i establir itineraris per als grups.

L'arribada constant d'autocars amb carretades de turistes que només s'acosten al temple a fer la foto des de fora, ha obligat el consistori a buscar desesperadament noves àrees d'estacionament. L'última idea ha estat treure als veïns les places d'aparcament del carrer Diputació, a l'alçada de la plaça Monumental. A partir de les vuit del matí, el tros de carrer ha de quedar lliure de cotxes. Si arribes un minut tard, la grua municipal ja se t'ha endut el vehicle tot i que els autocars no comencen a arribar fins a les nou. D'això se'n diu eficiència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada