dissabte, 20 de desembre de 2014

CiU 'esponsoritza' els consells de barri

La regidora va compartir protagonisme amb l'hotel del Rec Comtal/C.P.
Després de tants anys fent informació sobre Barcelona i anant a interminables consells de barri, audiències públiques i plens de districte em pensava que ho havia vist tot. Estava equivocada. Dijous passat vaig anar al consell de barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, i el desconcert encara em dura. Mai abans havia vist un regidor fent propaganda d'una marca de cotxes als veïns.

Es veu que la regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs, té el costum de convertir els consells de barris en monòlegs. Seguint l'exemple del famós llistí telefònic amb què Jordi Pujol col·lapsava l'oposició en les sessions de control del Parlament, la germana del conseller de Presidència i portaveu, Francesc Homs, dedica gran part del consell a relatar totes les activitats socials i culturals, les obres i les mesures de govern que s'han fet al barri en qüestió. Tenint en compte que, de consells de barri, en el el Casc Antic només se n'han fet dos aquest 2014, podeu imaginar com va arribar a ser de soporífera la seva intervenció.

En un moment donat, i quan ja portava gairebé una hora parlant sola mentre els veïns feien la becaina, la regidora va referir-se a Mazda Space, una iniciativa privada que ha obert recentment les seves portes a tocar de l'esplanada de Tiananmen que envolta el Centre Cultural Born. Mercè Homs es va mostrar entusiasmada amb el projecte perquè va assegurar que serà "una nova eina de col·laboració entre els veïns i la iniciativa privada" i va animar els assistents, la majoria gent gran, a visitar el local. Ens havia col·locat un anunci de cotxes enmig del seu informe de gestió com si res.

Divendres passat vaig decidir passar pel local per fisgar què redimonis significa "nova eina de col·laboració". Vaig descobrir que en realitat és un concessionari de cotxes de la marca Mazda, però de disseny. A l'entrada, dues noietes molt simpàtiques i atractives et donen la benvinguda i, entre parets blanques i potents llums, les hostesses t'acompanyen fins a la gran sala principal, on s'exhibeix una col·lecció de models de vehicles d'aquesta marca japonesa amb seu principal a Hiroshima.

Tornant al monòleg de la regidora Homs, quan va acabar de parlar i es va obrir el torn de rèpliques dels veïns, la primera va ser estel·lar: "ens explica coses que els veïns ja sabem perquè som nosaltres qui les hem organitzat i ens explica altres coses que no tenen res a veure amb el nostre barri". El meu amic X. és psicòleg i creu que darrere d'aquest comportament de la regidora de Ciutat Vella s'amaga una gran inseguretat. "Té por als veïns i gasta bona part del temps de debat a presentar un informe que no s'acaba mai", opina.

No sé jo sí és inseguretat, burla o menyspreu classista. El cas és que animar els veïns d'uns barris envellits i empobrits, sotmesos a una gran pressió turística i amb un gran dèficit d'equipaments a que visitin el showroom de Mazda a l'esplanada del Born és un insult que només s'explica per l'obsessió de CiU per convertir Barcelona en la ciutat de les marques.

Feliç 2015 de resistència!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada