dilluns, 1 d’agost del 2011

La Nancy i els estereotips masclistes

M'acabo d'enterar que a partir d'aquest setembre, El Corte Inglés vendrà en exclusiva una nova Nancy de col·lecció. Aquesta vegada es tracta d'una nina vestida de núvia, amb pentinat i un gran vel inclòs. No es vendrà enlloc més i, per tant, aquests grans magatzems podran posar el preu que vulguin, cosa que em sembla injusta.

Per als no iniciats explicaré que aquesta nina no és una joguina qualsevol. És la Nancy original, la que Famosa va treure al mercat als any setanta i amb la qual han jugat totes les nenes que ara ja formen part del club de les quarentones. Per a moltes de nosaltres és una petita joia. N'hi ha que encara guarden la seva nina, els seus vestits i tots els complements (armari, tocador, maletes...) D'altres l'han recuperada amb aquesta nova edició. En el meu cas, olorar-la m'ha fet retornar a una part de la meva infantesa ja oblidada.

Famosa ha tingut molta vista i ha aconseguit convertir un producte passat de moda (el va deixar de fabricar fa molts anys) en un article de col·leccionista. Se n'editen poquetes i són molt cares. Tanmateix, van molt buscades i s'esgoten ràpidament. Jo en tinc tres, però tinc amigues que les compren totes. Fins i tot, hi ha pàgines web especialitzades i també podreu trobar un grup de suport al Facebook. Sorprenentment també, les mares no compren les Nancy per a les seves filles (que rebutgen el model) sinó per a elles mateixes.

Tot i ser-ne una fan, he decidit no comprar-me cap més nina. La raó és ben simple: trenta anys després Famosa repeteix en les seves Nancy els estereotips masclistes que tanta feina ens ha costat començar a desterrar de la societat postfranquista espanyola. Perquè us en feu una idea: cada any se'n fan de noves i aquest 2011 se n'han posat al mercat tres models: la Nancy comunió (aprofitant la primavera), la Nancy presentació (la primera nina que va sortir al mercat)i la Nancy hostessa (que es venia amb la versió més moderna de la nina).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada